Paasto- ja rukousviikot 2015: Päivä 7, Matt. 28:19-20 - 25.10.2015

  ”Menkää siis kaikkialle maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heidät Isän, Pojan, ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, olen kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti” (Matt. … Lue loppuun

Paasto- ja rukousviikot 2015: Päivä 6, Jer. 31:9 - 24.10.2015

”Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen” Jeremia 31:9 (RK 38) Mikä mieletön lupaus! Tuo lupaus on antanut epäilyksen ja valintojen edessä luottamuksen astua eteen päin. Tuo lupaus on nostanut ylös kuopasta ja antanut lohdutuksen kivun keskellä. Tuo lupaus on … Lue loppuun

Paasto- ja rukousviikot 2015: Päivä 5 - 23.10.2015

SAARA MIKSI NAUROIT Olen aina ihmetellyt valitun kansan äidin osaa. Miten hän jaksoi odottaa vanhuuteen saakka Jumalan lupaamaa omaa poikaa? Saaralla kärsivällisyys pettikin ja ihan reippaasti. Hän ohjelmoi aviomiehensä makaamaan orjattarensa kanssa. Sen aikaisessa kulttuurissa oli yleistä, että orjatar oli … Lue loppuun

Paasto- ja rukousviikot: Päivä 4, Ef. 3:17-19 - 22.10.2015

  Ehkäpä kaikkein tärkein Raamatun lupaus minulle, on lupaus rakkaudesta. Eikä mistään tavallisesta rakkaudesta, vain täydellisestä, kauniista ja valtavasta joka ylittää kaiken tiedon.  Ef. 3:17-19: ”Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja. … Lue loppuun

Paasto- ja rukousviikot 2015: Päivä 3, Matt. 6:33 - 21.10.2015

6:33 –strategia Useimmat vaativat hommat onnistuvat paremmin hyvän strategian avulla. Urheilujoukkueen menestykseen vaikuttaa valmentajan pelikirja. Jos haluat raitistua tai laihduttaa, maailmassa on AA:n tai Painonvartijoiden kaltaisia ohjelmia. Elämä on niin vaikea laji, että mielestäni siihen tarvitsee selkeän ja yksinkertaisen ohjeen. … Lue loppuun

Paasto- ja rukousviikot 2015: Päivä 2, Jh. 15 - 19.10.2015

  Nojaan usein Jumalan lupaukseen siitä, että hän on hyvä puutarhuri. Hän saa minussa aikaan hedelmän, hän on sitoutunut minuun ja pysyy minussa, kun minä pysyn hänessä (Joh. 15). Kun noudatan Isän käskyjä, pysyn hänen rakkaudessaan. Jeesus on antanut meille … Lue loppuun

Paasto- ja rukousviikot 2015: Päivä 1, Psalmi 23:4-5 -

Psalmi 23:4-5 ”Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi. Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen.” Tämä Raamatun … Lue loppuun

Uudelleenmääritä seurakunta - 29.6.2012

Toukokuussa Espoon vapaaseurakunta täytti virallisesti 10 vuotta. Kun nyt katson näitä vuosia taaksepäin, koen toisaalta häkellystä, toisaalta kiitollisuutta. Mihin nämä vuodet oikein hujahtivat? Vastahan tämä kaikki alkoi. Olemme seurakuntana tehneet ja nähneet paljon. Joukkomme on vuosien kuluessa kasvanut tasaiseen tahtiin. … Lue loppuun